fredag 22 oktober 2010

Dagens irritationsmoment

Har ett längre tag funderat över en sak som både irriterar mig och gör mig bekymrad. Nästan varje dag när jag lämnar Elliot och Vincent på förskolan kommer någon förälder i bil med obältade barn.Och idag var det dax igen. Ibland halvstår barnet i en barnstol i baksätet, ibland sitter det i någons knä och ibland står det i framsätet, lutat mot instrumentbrädan! Varför, undrar jag?! Borde folk inte vara mer rädda om "det käraste de har"??? Visst tar det några sekunder extra att bälta barnen men är det inte värt det? Står ett barn lutat mot instrumentbrädan och man krockar, även i ganska låg hastighet, åker ju barnet rakt igenom rutan!!

Jag vill inte klappa mig själv på axeln, men jag bältar alltid mina barn! ALLTID! Även om vi bara ska köra i några minuter. Det är liksom en självklarhet och jag önskar att alla bara kunde ta sig den extra lilla stunden och göra detsamma. Inte för att lagen säger det, utan för att man faktiskt är rädd om sina barn!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Skulle aldrig någonsin komma på tanken att köra dem utan bälte!

    SvaraRadera