fredag 15 oktober 2010

Ärligt talat - skönt att det snart är över!!



Nu är vi, som lärare, inne i den jobbiga perioden. Rättningshögarna växer i oändlighet, prov ska göras, omdömen skrivas och utvecklingssamtal hållas. Ovanpå det tycker jag att, i alla fall mina elever, passar på att vara så där lite extra jobbiga eller struliga... De första åren trodde jag att det berodde på mig, att det alltid blev så himla stressigt vid den här tiden. Trodde att det var för att jag var orutinerad... men nej, så var nog inte fallet - det är nämligen precis likadant fortfarande! Högarna blir större och större och man vet inte i vilken ände man ska börja - ringa den där föräldern, fylla i den där blanketten, göra det där provet, rätta de där uppsatserna eller kanske gå och rastvakta, matvakta eller kanske till och med planera sin undervisning! Eller varför inte registrera omdömen, lusresultat (ja, jag vet, det var några veckor sen), frånvaro eller försöka hitta den där boken, kopiera eller .... ja, you get it! Visst låter jag lite gnällig och bitter och det är därför, just därför, som jag är mäkta nöjd med att det kommer att vara över om några veckor!! :-)

Om två veckor börjar höstlovet och efter tänker jag inte fundera så mycket över allt av detta! Då börjar jag ju plugga igen! Ska bli så himla roligt och jag känner mig så laddad! Och som jag ser fram emot att få jobba med mindre barn! Så trots att helgen kommer att innehålla en del arbete och omdömesskrivning känner jag mig på gott humör - det är bara att rikta blicken lite högre och se vad som är i antågande!
Trevlig fredag på er!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar