onsdag 15 juni 2011

En epok går i graven...



... ja, en högst privat epok då alltså. Meddelade igår rektorn på skolan jag varit anställd på sedan januari 2003 att jag önskar avsluta anställningen. Det är dags att gå vidare! Visserligen har det ju varit min plan ända sedan jag tog steget att åter igen skriva in mig på högskolan för att ta en förskollärarexamen, men det känns ändå lite märkligt... och lite vemodigt. 8 år är en lång tid! Det har varit både toppar och dalar under dessa år. Det som framförallt varit toppen är alla goa kollegor! Sen har jag ju också haft flera elever, både mentorselever och andra, som satt spår och som jag alltid kommer att bära med mig!

Men nu är det alltså tid att släppa taget... visserligen tar jag inte examen förrän vid årsskiftet, men jag har redan börjat söka jobb. Var på en spännande intervju förra veckan, en ny förskola som ska öppna i Bunkeflo. Idag blir det intervju här i krokarna... Nu tar jag steget, men på fredag blir det i alla fall fest med de "gamla" härliga kollegorna!

Ha en skön junidag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar