onsdag 2 mars 2011

Alltså.... jag säger bara - Försäkringskassan!!!




Jag är arg! Skitarg! Efter att ha hamat i en telefonkö på över 400 personer före kommer man fram och får prata med en sur, fyrkantig och oförstående människa!
Läget är så här - för ett tag sen fick jag ett färgglatt och käckt brev från FK angående jämställdhetsbonus. Toppen, tänkte jag! Vi tillhör de, någotsånär, jämställda par där både pappa och mamma tar ut föräldraledighet och nu ska vi till och med bli belönade för detta! Nice! Anyway, la det fina kuvertet på skrivbordet i väntan på tid att söka upp lönebesked som skulle bifogas. Sen, mitt i alla sjukdomar i familjen, blev det där kuvertet lite bortglömt och när jag hittade det idag, upptäckte jag att, ve och fasa, sista dagen var igår! Jaja, tänkte jag, så mycket kan väl inte en dag betyda. Jag ringer helt enkelt dig och förklarar och lägger det på lådan bums. Men icke sa nicke!! Den gubben gick inte! Det var inte ens så att människan hade vett att säga att "det är ju jättetråkigt". Nejdå! "Du kan ju skicka in blanketten. Men ni får inget. Det är för sent". Vi klarar oss säkert utan dessa pengar, men det är principen!

Jag brukar faktiskt anstränga mig för att göra saker i tid och avskyr att vara sent ute och man kan tycka att när det gäller en dag (inte en månad eller en vecka) skulle man kunna vara liiiite flexibel, men det är väl inte FKs grej... Överhuvudtaget har jag inte mycket till övers för denna försäkringskassa som sitter och dömer ut läkarintyg efter läkarintyg för sjuka människor som de aldrig ens träffat! De kräver att folk lämnar saker i absolut tid, men själv kan de slira på dagarna. Inte får man någon ersättning de gånger de dragit ut på tiden med ersättningar.

Så, dagens fiende i Nats värld - Försäkringskassan!! Grrrrr!

2 kommentarer:

  1. Hej underbara Nat!

    Tack söta du för din kommentar hos mig, blev otroligt glad! Du hamnade på min blogglista direkt :) Hoppas allt är bra med dig och att vi kan ses snart! Saknar dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Allt bra här och jag saknar dig också! Ja, vi får absolut ses snart!
    kram!

    SvaraRadera