lördag 19 mars 2011

Våren är på väg! :-)



Jo, jag tror faktiskt det är sant - våren är på väg!! Och den är sååå efterlängtad! Idag sa termometern 7 plusgrader och solen lyste! Så vi passade på att göra en liten lördagsutflykt till Vellingeblomman. Barnen var nöjda med att få klappa lamm, titta på kaniner och marsvin och givetvis att ta en god fika! Natalie var nöjd med några påskliljor och lite fröer, jord och annat. Imorgon ska vi plantera lite tomatfröer och hoppas att vi så småningom får lite goda, små tomater att mumsa på!

Vincent var dock lite besviken - "jag vill titta på tomtarna" (för er som inte känner till Vellingeblomman så har de en stor tomteutställning och MASSOR av tomtar när det är den tiden på året). Jag försökte förklara för min lille plutt att det inte finns några tomtar nu utan bara kycklingar och påsksaker. "Men jag VILL titta på tomtarna" envisades han och efter en stund när han förstod att det inte blev några tomtar sa han med något trumpen röst - " Det här är inte Vellingeblomman!!". :-)

Nu hoppas vi på sol och vårkänsla imorgon också så att man kan njuta av hela helgen och få lite kraft inför veckan som kommer. Den blir i och för sig rolig - jag inleder med två dagar med bild  - så kul det ska bli! Det får mig att tänka tillbaka till när jag läste bild i Växjö vilket var toppen!

Nej, nu ska jag ta ett litet glas rött till innan sängen och boken kallar (läser just nu "Dödergök" som är ganska så spännande). Ha en härlig lördagkväll!
kram

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Vad härligt det låter! Det måste bara bli vår nuuuu :)) Hoppas du får en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera