onsdag 30 mars 2011

Det vita lockar i vårljuset!


Det är något visst när känslan av vår infinner sig. Det är inte nödvändigtvis så att det är speciellt varmt, eller ens speciellt soligt. Nej, snarare är det något i luften. Man kommer ut, drar ett djupt andetag och känner att - jo, visst är det lite vår i luften?! Det är en härlig känsla efter en lång, mörk och kall vinter!

Våren är nog min bästa årstid. Allt vaknar till livs, även jag. Känslan av att ha allt det härliga framför sig. Känslan av den där vårpromenaden när man för första gången kan sätta sig någonstans i solen och ta av sig jackan en liten stund.

I och med våren, väcks i mig också en dragning mot det ljusa och vita. Kunde inte hålla mig och målade om den gamla, mörka byrån. Tyckte den blev mycket bättre som vit!



Måste också visa min lilla söta brödkorg som jag köpte på tradera för en 10a! Även den fick bli vitmålad!!



Idag är jag hemma med min lilla prickekorv Vincent som har vattenkoppor. Det blir lite mys, bokläsning och filmtittning: Kanske lite tvätt och stryk för mig....  Och förhoppningsvis en liten vårpromenad!

Ha en skön dag!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Så fin byrån blev! Vitt är ju alltid fint;)) Underbar brödkorg! Håller med, våren är ljuvlig. Jag tror vi måste ses snart, tycker du inte?

    Hoppas du får en fin kväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera