torsdag 20 januari 2011

Back on track! Finally!!

                                         

Ja, äntligen har jag tagit mig samman igen! Det jag pratar om är givetvis min kosthållning. Allt gick ju så bra innan, men sen kom december och halsflussen avlöstes av förkylning, som avlöstes av kräksjuka som avlöstes av förkylning igen... vilket ledde till att träningen kom av sig.... Ovanpå detta var det ju tid för mig att börja äta vanlig mat 2 ggr/dag just kring jul... inte den bästa tiden för mig som förknippar jul med att äta. Vad hände? Givetvis spårade jag ur! Från att skött mig till punkt och pricka gick jag till att stoppa i mig mer eller mindre allt jag kom över... suck! Men efter helgerna tog jag mig samman och bokade en uppföljningstid med min hälsocoach. Kan ju erkänna att jag var 10 gånger mer nervös för mötet med honom än jag var för tentan jag gjorde dagen innan! ;-)
Det gick i alla fall över förväntan, +2kg för allt det jag gjort får nog räknas som godkänt (har ju ändå gått från 800kalorier om dagen bestående av enbart ersättningsproduker till att äta 2 vanliga mål om dagen). Så nu har jag fått motivationen tillbaka och kör på igen, det känns jättebra!!!
Min största utmaning blir att lära mig "lagom"... jag är mer "allt eller inget" vilket är svårt i längden! Men det känns bra att ha motivationsstöd från de goa människorna på Itrim. Skulle jag hålla på att halka dit igen kommer jag definitivt inte att hålla mig därifrån utan rusa dig och prata istället! :-)

Nu är det dags att ta tag i dagens pluggande, och lite senare blir det en träningsrunda!
Ha en toppendag!

2 kommentarer:

  1. Haha... så´n är jag också; allt eller inget!:-) Jag tycker du är jätteduktig!

    Eva

    SvaraRadera