fredag 14 januari 2011

Dagens, månadens, årets? irritationsmoment!!!


Jag blir tokig, absolut vansinnig!!! Inte bara idag, utan år efter år fortsätter dessa enträgna, envisa och besvärliga människor sin mission! Tänk att en enda gång få lov att gå och shoppa ifred!! Fridstörarna jag pratar om är givetvis dessa hopplöst envisa försäljare som är utplacerade på diverse strategiska platser på våra köpcenter! Vanligast är de som vill pracka på dig ett nytt telefonabonnemang, eller i alla fall övertyga dig om att just deras bolag är absolut bäst, billigast och mest fantastiskt! Det kan ibland också vara överjobbiga typer som vill sälja någon form av skönhetsprodukter (av någon outgrundlig anledning talar dessa nästan alltid engelska...). Eller varför inte dessa fantastiska människor som, när man i full fräs, efter att ha fredagshandlat och klockan är 17.30 tycker att det är en ypperlig tid att diskutera byte av elbolag..... Jag blir så trött!!

En gång i tiden (under en förvisso mycket kort period) jobbade jag extra som telefonförsäljare och det var minsann ingen dans på rosor - aldrig har jag blivit så kränkt och utskälld och kallad alla möjliga fula saker, så jag brukar aldrig vara otrevlig mot vare sig säljare i telefon eller på andra ställen, men jag ger mig inte in i diskussion med dem. Jag skulle faktiskt uppskatta om jag kunde få ta mig in till Coop Forum (vilket jag gör åtskilliga ggr per vecka) en enda gång utan att bli påhoppad med "Heeeej!" eller "Vad vet du om Telenor?!!

Jag kan samtidigt känna medlidande för dessa stackare som har ett sådant jobb, de måste ju också fatta att nästan ingen vill diskutera elbolag en fredag vid halv 6... Och att alla människor inte jämt och ständigt vill byta telefonbolag. Om jag vill byta något eller köpa något så kan jag själv söka upp en säljare eller en affär! Tack så mycket!!

Nu har jag ventilerat så nu kan jag hålla fredag! :-)
Ha en trevlig kväll alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar