tisdag 17 maj 2011

Inte för att jag är världens bästa bilist men...



... attans vad många kassa bilförare det finns!! Jag har dock gjort observationen att många gånger när folk kör märkligt, så visar det sig att de pratar i telefon.... De kan stå och vänta på att få köra ut, och när man nästan är framme - DÅ kör de ut, mitt framför näsan på en! Eller så kör man bakom någon som kör märkligt sakta utan någon synlig anledning. Det är ljust, bra väg, inget regn eller snö... 70-väg... men det går i 50... När man sedan kör om, så visst, det kan vara en gubbe i keps, men ganska ofta är det någon som sitter med luren vid örat. Jag tycker så här - om man nu har svårt att behålla koncentrationen när man pratar i telefon - låt bli att prata när du kör bil!!

När jag nu ändå är inne på det här med bilkörning. Har märkt att mörka BMWs ofta kör ganska "på"... Liksom så där - upp i baken på en och så. Märkligt att just mörka BMW drar till sig dem som gillar att köra så! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar