måndag 24 oktober 2011

Att ta sig vatten över huvudet...



Tyvärr får man nog säga att det är lite vad jag gjort.... Visst var jag medveten om att den här hösten skulle bli körig men ändå... Det är ärligt talat lite jobbigt att plugga på heltid på högskolan (+ en heltid till på folkhögskola), jobba halvtid (där jobbet inte varit någon dans på rosor...), ha familj och en mamma som behöver mig mer och mer... Jag känner så väl igen kroppens signaler: huvudvärk var och varannan dag, magkatarr, sömnproblem och tryck över halsen/svårt att andas... Försöker verkligen andas djupt och slappna av, men det är inte så lätt alla gånger! Jag har siktet inställt på mitten av januari när kursen och utbildningen ska vara avslutad och examen tagen. Försöker tänka att det bara handlar om knappt 3 månader och jag ska fixa det!! Det som är lite jobbigt i sammanhanget är känslan av att vara en dålig mamma... så jag gör mitt bästa att någon gång ibland baka bullar med dem eller ta en tur till skogen för att upprätthålla lite av den mamma jag vill vara. Så håll tummarna och skicka gärna över lite energi och kraft! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar